Aktuelles / News

Klausureinsichten am Lehrstuhl Marketing

25.06.2020 -

Die Klausureinsichten für Marketing (41021), Marketing Methods & Analysis (20566/50566), Marketing Performance Management (41058) und Advanced Marketing Research (21163) des Wintersemesters 2019/2020 werden in der Zeit vom 30. Juni bis 02. Juli 2020 jeweils von 09 bis 16 Uhr im Raum G22A-343 durchgeführt. Bitte melden Sie sich dafür bei Birgit Hummelt unter birgit.hummelt@ovgu.de für die gewünschte Klausur an und lassen sich einen Termin geben. Bitte teilen Sie uns in Ihrer E-Mail Name, Matrikelnummer und die Prüfungsnummer mit. Die Klausureinsicht findet nur mit Maske statt. Bitte bringen Sie zum Termin ebenfalls Ihren Studentenausweis mit.

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Marketing (41021) Prüfungsdurchführung via E-Learning

17.06.2020 -

Liebe Studierende,

da wir wissen, dass sich einige von Euch aus verschiedenen Gründen (z. B. da sie derzeit nicht vor Ort sind) Gedanken über die Prüfungsform machen, möchten wir Euch heute diesbezüglich kurz updaten: Die Prüfung für Marketing wird aufgrund der aktuellen Situation in einem digitalen Format über E-Learning und NICHT als Präsenzklausur oder als mündliche Prüfung durchgeführt werden.

Das Wichtigste aber vorab: Ihr müsst euch deshalb keine Sorgen machen. Ihr werdet ausreichend Zeit haben, die Prüfungsaufgaben online zu bearbeiten. Die Prüfung wird aus verschiedenen offenen Aufgaben und Multiple Choice Aufgaben bestehen.

Sobald uns alle organisatorischen Informationen von der Fakultät vorliegen, werden wir Euch mit ausführlicheren Informationen versorgen können.

 

Alles Gute und bleibt gesund,

Euer Lehrstuhl-Team

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MPM (41058) Prüfungsdurchführung via Zoom

17.06.2020 -

Liebe Studierende,

Aufgrund der aktuellen Corona-Situation und der Tatsache, dass sich in diesem Semester nur eine geringe Anzahl von Studierenden für die Nachholprüfung zur Bachelor-Veranstaltung Marketing Performance Management (41058) angemeldet haben, haben wir, der Lehrstuhl für Marketing, beschlossen, mündliche Prüfungen per Zoom durchzuführen.

Wir werden Sie in den nächsten Tagen individuell per E-Mail kontaktieren, um einen Termin zu vereinbaren und Sie über weitere Details zu informieren.Bitte überprüfen Sie regelmäßig Ihre studentischen E-Mail-Postfächer. Bei dringenden Fragen wenden Sie sich bitte an Mandy Pick (mandy.pick@ovgu.de).

 

Mit freundlichen Grüßen
Der Lehrstuhl für Marketing

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PLS-SEM Forum

15.06.2020 -

Prof. Dr. Marko Sarstedt will act as co-speaker at the International Forum “Current Advances in Partial least Squares Structural Equation Modeling & Methodological Matters.” Download the flyer here.

Date: 25 June 2020 (Thursday)

Time: 9:00 PM – 11:00 PM (German time)

Registration: https://forms.gle/d7XyVVXQwnv37yTP7 (Make sure you adhere to the terms and conditions)

Platform: GotoWebinar hosted by Emerald Publishing and Sarawak Research Society

Admission: A confirmation email to join the Webinar from Emerald Publishing will be sent to you in 3 days after registration

Fee: There is no registration fee. Donation (optional) to support COVID-19 relief is welcome. Please upload the Donation Proof on the registration form or email to us (srs.onlinetraining@gmail.com)

Targets: Students, researchers, academics and practitioners who aspire to know and learn about PLS-SEM

Certificate of Attendance : E-certificate will be given by Emerald Publishing after the forum

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New paper published in European Business Review

10.06.2020 -

We are happy to announce the publication of Mandy Pick's first paper ‘Psychological Ownership in Social Media Influencer Marketing‘.

In an online study she examines: first, the impact of consumers’ perceived influencer credibility (IC), using the source credibility model in respect of purchase intention, attitude towards advertising and product; second, the impact of the organizational behavior concept psychological ownership (PO) on consumer behavior by showing that the concept has significant positive effects on attitude towards the product and purchase intention like in prior research; third, the perceived connection and relationship between the influencer and consumer to understand the relations. Her results show that perceived IC serves as a significant criterion, determining purchase intention, attitude towards advertising and product, while contributing an instrument for transferring convincing messages, which increase the perceived connection to the influencer and the PO feeling for a product and, thus, influence consumer behavior positively. Theories on source credibility and a connection to the PO concept allowed to develop a framework to assess the importance of IC and its influence on consumers’ perception of the products that influencers advertise to better understand the interactions in the influencer marketing context.

Check out the paper at: https://doi.org/10.1108/EBR-08-2019-0165

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New paper published in Journal of Business Research

11.06.2020 -

We are happy to announce the first paper of Frauke Kühn together with her co-authors Marcel Lichters and Nina Krey ‘The touchy issue of produce: Need for touch in online grocery retailing‘. In two studies, consumers rate their perception of produce offered in an online shop. Results demonstrate that high-NFT consumers express higher quality concerns and lower affective response to online offered produce. This negative influence of NFT is stronger if consumers use indirect compared to direct touch interfaces. Further, NFT influences WTP difference between offline and online offered produce. A third study proposes a solution through online videos as visual design features. Displaying haptic evaluations of high-touch diagnostic produce by other consumers successfully negates NFT’s adverse influences.
Check out the paper at: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.05.017

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Google Digital Garage - 5 Bonuspunkte für MPM-Nachschreiber!

27.05.2020 -

Auch in diesem Sommersemester gibt es für alle Studenten, die die Prüfung im Fach Marketing Performance Management (regulär im Wintersemester angeboten) ablegen wollen, die Möglichkeit sich die fünf Bonuspunkte durch die Teilnahme an der "Google Digital Garage" zu sichern!

Alles was Ihr tun müsst, ist unter dem Link https://learndigital.withgoogle.com/digitalgarage/ teilzunehmen, alle Videos anzuschauen und die Fragen zu beantworten - am Ende erhaltet ihr ein Zertifikat, welches bis zum 10.07.2020 eingereicht werden muss. Habt ihr bereits im Wintersemester an der Digital Garage teilgenommen, die Klausur aber nicht abschließen können, bleiben euch die Bonuspunkte ohne Mehraufwand auch für einen erneuten Versuch im Sommersemester erhalten.

Alle wichtigen Informationen auf einen Punkt findet ihr zum Herunterladen hier.

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New paper published in Decision Sciences

25.05.2020 -

We are happy to announce the publication of our newest article titled “Prediction: Coveted, Yet Forsaken? Introducing a Cross‐Validated Predictive Ability Test in Partial Least Squares Path Modeling” in Decision Sciences. Authored by Benjamin Liengaard (Aarhus University), Pratyush N. Sharma (University of Alabama), G. Tomas M. Hult (Michigan State University), Morten B. Jensen (Aarhus University), Marko Sarstedt (OVGU), Joseph F. Hair (University of South Alabama), and Christian M. Ringle (Hamburg University of Technology), the paper introduces the cross‐validated predictive ability test (CVPAT) to conduct a pairwise comparison of predictive power of competing models in partial least squares structural equation modeling. Monte Carlo simulation studies substantiate its performance and an example using the well‐known American Customer Satisfaction Index model substantiates CVPAT’s practical utility. Check out the paper at: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/deci.12445

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